112. Ce urgență aveți?”

De aici pornește totul. Putem spune că este acea voce pe care, într-o situație reală de urgență, ne bizuim, ne încredem întru totul, pentru că știm că acești oameni, secundă de secundă sunt în spatele apelului 112, pentru noi… pentru siguranța noastră, pentru viața noastră și pentru salvarea tuturor vieților.

Numiți și „Oamenii din spatele cortinei”, aceștia sunt cei care preiau apelurile 112 din partea cetățenilor și, în funcție de urgență, alertează echipaje de la pompieri, SMURD, ambulanță, poliție, jandarmerie.

Astăzi este ziua lor, a tuturor celor care vorbesc cu cei care apelează numărul unic de urgență 112.

În România există 41 de centre 112 pentru preluarea apelurilor de urgență, câte unul în fiecare județ. Centrul 112 București-Ilfov recepționează apelurile atât din București, cât și din județul Ilfov.

  • În anul 2019, operatorii 112 din centrele de preluare a apelurilor de urgență au răspuns la 11.301.881 apeluri.

  • Aproape jumătate din numărul total de apeluri preluate în anul 2019 nu reprezintă urgențe de competența Serviciului 112, ci solicitări de informații diverse, apeluri efectuate din greșeală, farse și apeluri injurioase.

  • În anul 2019, operatorii 112 din centrele de preluare a apelurilor de urgență au răspuns la 11.301.881 apeluri.
  • Adresa incidentului este una dintre cele mai importante informații pe care trebuie să o furnizați când sunați la 112.

  • Dacă ați apelat 112 din greșeală, nu închideți! Rămâneți pe fir și informați operatorul că nu aveți o urgență și că ați apelat din greșeală.