4 poduri de pe drumurile judeţene ilfovene intră în reabilitare

Valoarea totală al lucrărilor: 8 403 951, 84 lei fără TVA.

E DE LUCRU

Valoarea totală al lucrărilor: 8 403 951, 84 lei fără TVA.
! Patru poduri din județul Ilfov vor fi reabilitate și modernizate anul acesta. Reprezentanții Consiliului Județean Ilfov au semnat recent contractele de execuție și au ținut și prima ședință de lucru pentru implementarea proiectelor.
La discuții au fost de faţă reprezentanţii Consiliului Judeţean Ilfov alături de primarul comunei Gruiu, Ion Samoilă, primarul comunei Periş, Anghel Albu, primarul comunei Nuci, Vasile Georgel, dar şi reprezentanţi ai proiectantului – VIOTOP SRL, ai constructorului – ROMSERVICE CONSTRUCT şi STYLE CONSTRUCT, ai Apelor Române, Telekom.
Marian Petrache, președintele Consiliului Județean llfov: „Rămânem fideli planurilor noastre și punem siguranța cetățenilor pe primul plan. Vrem ca podurile din județ să corespundă tuturor cerințelor de rezistență și să le prelungim durata de viață. Reabilitarea drumurilor și a podurilor înseamnă condiții mai bune de trafic și asta face ca județul nostru să fie mai atractiv pentru cei care vor să investească în zonă.”
Scriosteanu Irinel, administratorul public al județului Ilfov a declarat: „Semnăm acum contractele de execuție pentru 4 poduri de pe raza județului, poduri care sunt într-o stare avansată de degradare, dar nu constituie un pericol imediat. Noi, la Consiliul Județean Ilfov, suntem adepții prevenției. Ne dorim un disconfort cât mai mic pentru populația din zonă şi cer constructorilor să-și îndeplinească termenele și astfel să evităm penalitățile sau rezilierea de contracte, aşa cum s-a întâmplat în cazul altor lucrări.”
Durata fiecărei lucrări este de șase luni. 
Valoarea totală al lucrărilor: 8 403 951, 84 lei fără TVA
Cele patru poduri care intră în reabilitare sunt:
? Pod peste râul Ialomiţa, în satul Lipia, comuna Gruiu, DJ 101 B. Este un pod din beton, construit în 1971 și reabilitat în 1999. Obiectiv: readucerea podului la parametri normali de exploatare, asigurarea cerințelor de rezistență, stabilitate și prelungirea duratei de viață, îmbunătățirea siguranței. Structura este alcătuită din 4 grinzi tronsonate, care prezintă crăpături, pete negre, aspect prăfuit. Elementele de rezistență care susțin calea podului au și ele fisuri și crăpături. Reabilitarea se va face pe întreaga lungime – 71 metri, dar și pe toată structura de rezistență. Lucrările se vor realiza consecutiv, pe câte un sens de mers. Pe celălalt se va circula alternativ, semaforizat.
? Pod peste Valea Vlăsiei, în sat Lipia, comuna Gruiu, pe DJ 101 C (face legătura între DN1 – Ciolpani și DJ 101 – lângă Grădiștea și Moara Vlăsiei). Lungimea podului: 49, 5 m.Starea de fapt: 9 grinzi, unele cu fisuri, armături neacoperite și ruginite, defecte de suprafață. Calea de pod se va reface în întregime, elementele de trotuar se vor înlocui, structura de rezistență va fi reabilitată.
? Pod peste râul Căldărușani, în sat Lipia, comuna Gruiu, pe DJ 101C
Lungime pod: 49 m.Cele nouă grinzi prefabricate sunt fisurate, betonul prezintă infiltrații.Vom reabilita întreaga suprafață și structura de rezistență.
? Pod peste lacul Snagov, în Periș, pe DJ 101B 
DJ 101B face legătura între Lucianca, județul Dâmbovița și Adâncata, județul Ialomița. Drumul județean traversează lacul Periș, în zona Pârâul Coadele Snagovului. 
Podul a fost construit în 1995. Grinzile din beton prefabricat au defecte de suprafață, lipsesc parapeții de protecție pietoni, albia nu e amenajată, calea de pod are denivelări. Reabilităm întreaga suprafață și structura de rezistență, se precizează într-un comunicat transmis de autorități.
Precizăm că în administrarea Consiliului Judeţean Ilfov există 20 de poduri dintre care 3 sunt reabilitate, 5 sunt în lucru, 10 sunt expertizate.

Surse foto: ziare.com