C𝗲𝗮 𝗺𝗮𝗶 𝘃𝗲𝗰𝗵𝗲 𝗰𝗮𝗹𝗲 𝗳𝗲𝗿𝗮𝘁𝗮 𝗱𝗶𝗻 𝗥𝗼𝗺𝗮𝗻𝗶𝗮 𝘃𝗮 𝗳𝗶 𝗿𝗲𝗽𝘂𝘀𝗮 𝗶𝗻 𝗳𝘂𝗻𝗰𝘁𝗶𝘂𝗻𝗲 𝗼𝗱𝗮𝘁𝗮 𝗰𝘂 𝗿𝗲𝗳𝗮𝗰𝗲𝗿𝗲𝗮 𝗽𝗼𝗱𝘂𝗹𝘂𝗶 𝗱𝗲 𝗹𝗮 𝗚𝗿𝗮𝗱𝗶𝘀𝘁𝗲𝗮

Ionel Irinel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, a participat la semnarea contractului pentru modernizarea liniei de cale ferată „București Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontieră, Lot 1: Redeschiderea circulației feroviare pe pod peste râul Argeș, între Vidra și Comana, Pod Grădiștea”, alături de Premierul Ludovic Orban și de responsabilii din Ministerul Transporturilor, Infrastructurii si Comunicațiilor.

Redeschiderea acestui pod este foarte importantă:

-pentru reluarea traficului internațional feroviar în relația Bulgaria, Grecia, Turcia

-reintroducerea trenurilor metropolitane pentru comunitățile din sudul Bucureștiului și arealul municipiului Giurgiu, pentru asigurarea accesului la locurile de muncă

-deschiderea unei legături feroviare pentru locuitorii de la noi, dar și pentru cetățenii din Nordul Bulgariei, pentru asigurarea accesului la Aeroportul Otopeni

Calea ferată București – Giurgiu Nord – Giurgiu a fost prima construită în România, în urmă cu 151 de ani.

„În acest moment este întreruptă din cauza podului de la Giurgiu, care a fost afectat de inundațiile din 2005. Din acest motiv, în afara lucrărilor de refacere a podului, vor fi executate și lucrări de întreținere și reparații, pentru punerea în siguranță a liniei feroviare”, tranmsite oficialul.

Linia de cale ferată Bucureşti – Giurgiu, linie importantă a reţelei de cale ferată română, face legătura (prin linia de centură a Bucureştiului) între Coridorul Rin – Dunăre (fostul Coridor IV Pan-european: Helsinki – Kiev/Moscova – Iaşi – Bucureşti – Giurgiu – Alexandropolis) şi ţările din sud-estul Europei (Bulgaria, Grecia, Turcia) prin traversarea Dunării pe Podul PRIETENIEI, în sectorul de graniță dintre România și Bulgaria.