ConsumACTOR, o platforma gratuita de promovare a micilor afaceri si initiative autohtone

12 studenți români și străini ai masterului francofon “Médias, développement, sociéte” din cadrul Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării a Universității din București, coordonați de conf. univ dr. Silvia Branea, drd. Irina Ghineț și lect. univ. dr. Ioana Avram, au creat o platformă gratuită de promovare a micilor afaceri și inițiative autohtone, pentru a încuraja consumul de produse locale.

Site-ul, accesibil la adresa www.consumactor.wixsite.com/website, este realizat în totalitate de echipa de studenți și conține articole de promovare și de prezentare a unor afaceri din domenii variate precum alimentație, design și artă, produse de îngrijre, îmbrăcămine sau decorațiuni interioare. Antreprenorii  promovați au fost selectați în  funcție de accentul pe care îl pun pe folosirea de  materii prime din surse locale, a reciclării, a tehnologiilor de producție nepoluante precum și pe dezvoltarea de tradiții locale.

„Proiectul are scopul de a-i sprijini pe studenți să treacă mai ușor, după absolvire, de la statutul de student, la cel de angajat/expert sau antreprenor în Media și/sau Comunicare. Am reușit să îi ajutăm pe studenți să se auto-descopere, să creadă în valorile lor și în forța cuvântului și imaginii bine mânuite”, a remarcat conf. univ. dr . Silvia Branea.

Obiectivul proiectului constă în sprijinirea culturii antreprenoriale şi folosirea mediului digital ca mijloc de promovare a întreprinderilor ce folosesc metode inedite de producţie, prietenoase cu mediul. Printre brandurile promovate se numãrã nume precum Simina Filat, Alisia Enco sau Băcănia Veche.

„În această perioadă în care obiceiurile noastre de consum au suferit transformări importante și economia locală a fost și este în continuare afectată, proiectul francofon CONSUM’ACTOR își dorește să atragă atenția că prin investiția în comunitățile locale și cumpărarea de produse autohtone sustenabile si prietenoase cu mediul, susținem relansarea economiei românești afectată de criza COVID-19”, a remarcat drd. Irina Ghinet.

Site-ul este bilingv (română și franceză) și conține articole realizate de studenți. Proiectul este realizat în parteneriat cu Agenția Universitară a Francofoniei.

Programul masteral “Médias, développement, sociéte” coordonat de prof. univ. dr. Camelia Cușnir are ca scop formarea viitorilor jurnalişti şi comunicatori iar proiectul CONSUM’ACTOR este o oportunitate extraordinară pentru ei de a pune în practică abilitățile editoriale atât în limba română cât și în limba franceză deprinse pe parcursul anilor de studii dar și de a gândi și implementa strategii de comunicare și promovare.