CUM A FOST, CANDVA, SCOALA… CUM ERAU EXAMENELE?!

Nivelul învăţământului matematic a scăzut foarte mult.

Petre Apostol, profesor de Matematică din județul Prahova:

”Subiectele de mai jos au făcut obiectul examenului de admitere la liceu în anul 1985. Daţi spre rezolvare aceste subiecte unui elev de clasa a IX-a care a avut la evaluarea naţională nota 10 şi vă garantez că nu ia nici măcar nota 5. Asta pentru că nivelul învăţământului matematic a scăzut foarte mult. Pe de o parte, multe din noţiunile matematice au fost eliminate, iar cele rămase au fost mult simplificate, multe dintre ele fiind date elevilor fără demonstraţie, pe de altă parte dificultatea subiectelor la evaluarea naţională a scăzut foarte mult”. (sursa: cronicipebune.ro)

Aș adăuga, la asta, un alt exemplu… 1990 a fost primul an (firește, în ceea ce trăiam după Revoluție), când fiecare facultate și-a conceput propriile subiecte pentru examenul de admitere. La Universitatea de Vest din Timișoara, la sesiunea din iulie, la Literatura Română la Facultatea de Filologie-Șecția Română-Engleză, subiectul a fost unul pe cât de complex, pe atât de… minunat: „Lucian Blaga- poet și filosof”. Cum vi se pare?!?

Subiecte, provocări… examene din alți ani. Nu, nu suntem nicicum nostalgici ai unei alte epoci… de tristă amintire. Spunem, doar, că,

Nivelul învăţământului matematic a scăzut foarte mult.

în urmă cu ceva vreme, SE ÎNVĂȚA!!! De-a binelea. PE SUBIECTE și PROVOCĂRI COMPLEXE, menite să ofere evaluarea cunoștințelor acumulate de elevi. Ceea ce ținea strict de materie nu era super-structurat, schematizat, lecțiile nu erau deloc… „rarefiate” și se punea temelie culturii. Se dădeau teze serioase, fără subiecte-grilă, iar lectura particulară era la ordinea zilei, în toate cele 12 clase din învățământul preuniversitar.

Ar mai fi de spus că… în egală măsură, respectul față de ȘCOALĂ, în sine, față de PROFESOR avea o anumită magnitudine în inima fiecărui copil sau adolescent.

foto: cronicipebune.ro, Facebook