Digitalizarea educatiei castiga teren – 92% imbunatatire a competentelor de predare digitala pentru participantii în programul “Profesor in Online”

Inițiativa Națională de Continuitate, dezvoltată de Digital Nation, înregistrează reușite semnificative, la doar o lună de la lansarea primului program din proiect. Peste 35.000 de profesori din toată țara – aproximativ 15% din totalul cadrelor didactice din România – au participat, în perioada 4 aprilie – 18 mai 2020, la cursurile accelerate de formare în predarea online “Profesor în Online”.

În cadrul cursului “Profesor în Online”, primul program al Inițiativei, s-au înregistrat până în prezent 35.000 de cadre didactice din arii de predare mixte: 60% au fost cadre didactice din ciclul de învățământ primar și gimnazial, urmate de liceal (24,6%) și preșcolar (12,6%). Județele cu cele mai multe cadre didactice care s-au format în predarea digitală prin programul “Profesor în Online” au fost județele Bihor (3.561), Constanța (3.147), București-Ilfov (2.517), Prahova (2.300) și Bacău (1.923).

Peste 25.000 de profesori au fost activi pe parcursul celor 7 zile intensive de pregătire, iar dintre aceștia peste 15.000 au absolvit cursul și și-au certificat abilitățile practice și competențele digitale la nivel european. Absolvenții au raportat o creștere semnificativă a abilităților digitale – de 92%, așa cum a fost percepută de cursanți, respectiv de 63% potrivit măsurătorilor realizate de Digital Nation.

„Profesor în Online” este un curs gratuit de educație digitală accelerată, de 7 zile, care are loc în mediul online și care este bazat pe o metodologie de predare și formare recunoscută la nivel european. Acesta pregătește cadrele didactice pentru a preda cu succes în mediul virtual și îi sprijină în dezvoltarea de abilități și competențe digitale recunoscute la nivel european, printr-un curs intensiv de 7 zile, oferit în mod gratuit.

În cadrul cursului, profesorii navighează principalele provocări în predarea online și învață rapid cum să organizeze și să gestioneze o teleconferință, să își digitalizeze materialele de predare, să genereze teme, să dea teste și să pună note în catalogul virtual, dar și să se familiarizeze cu conduita de online, într-un simulator de clasă digitală.

CE URMEAZA

După pregătirea cadrelor didactice pentru educație digitală, Inițiativa Națională de Continuitate Digital Nation pregătește susținerea unui nou sector cheie al țării, antreprenoriatul.

Programul ‘IMM în Online’ va demara în iunie și vine în sprijinul companiilor românești care caută o platformă de suport în supraviețuirea financiară și migrarea activității în mediul digital. IMM în Online va răspunde nevoilor imediate ale afacerilor mici și mijlocii în contextul actual și le va oferi acestora soluții practice, gratuite și acces la experți în sectoarele cheie, într-un cadru digital.

Totodată, Digital Nation explorează în paralel oportunitatea de a extinde programul ‘Profesor în Online’ în alte țări ale Uniunii Europene.