Fascinantul Transfagarasan, intr-un top National Geographic

National Geographic a realizat recent un material care descrie top 10 cele mai spectaculoase drumuri din lume, ONORANT pentru noi, românii, la loc de cinste, pe lista cu pricina se află fabulosul Transfăgărăşan.

National Geographic a realizat recent un material care descrie top 10 cele mai spectaculoase drumuri din lume, ONORANT pentru noi, românii, la loc de cinste, pe lista cu pricina se află fabulosul Transfăgărăşan, șoseaua despre care șoferi pasionați și sportivi de renume au spus că ACESTA este „drumul lui Dumnezeu”, fascinați de unduirile și abisurile armonizate de-a lungul întregului traseu care traversează cei „Alpii Ardealului”.
    Transfăgărăşanul este amintit pentru obiectivele istorice şi naturale care apar pe traseu, pentru frumusețile unice, dar sunt menţionate şi riscurile unei călătorii pe cunoscuta şosea românească.
  „Trage o sperietură în Alpii Transilvăneni“ este denumită de cei de la National Geographic secţiunea dedicată Transfăgărăşanului.  
„Întortocheatul drum românesc urmează un traseu nord-sud care uneşte două dintre cele mai înalte vârfuri montane din ţară“, au detaliat jurnaliştii.  
Transfăgărășanul (oficial numerotat DN7C) este o cale rutieră de circulație din România, care începe în comuna Bascov, județul Argeș de lângă orașul Pitești, în direcția orașului Curtea de Argeș și se termină la intersecția cu drumul DN1 între Sibiu și Brașov, în apropierea comunei Cârțișoara, cu o lungime de 151 km, traversând pe axa nord-sud Munții Făgăraș. Porțiunea de la barajul Vidraru până la Cârțișoara traversează un teren montan la altitudini mari și a fost construită în perioada 1970–1974, pe o lungime de aproximativ 91 km.
Până la construirea barajului și lacului de acumulare Vidraru, în 1965, de-a lungul căruia DN7C se desfășoară pe aproape 20 km, a existat un drum de pământ și o linie de mocăniță ce lega comuna Căpățâneni de vechiul sat Cumpăna (astăzi acoperit de ape, în apropierea căruia s-a construit actuala cabană Cumpăna).
IMPORTANT: Transfăgărășanul, care tocmai a împlinit 45 de ani, trece peste 830 de podețe și 27 de viaducte, pentru construcția lui fiind necesară dislocarea mai multor milioane de tone de rocă; pentru aceasta s-au folosit 6520 tone de dinamită, din care 20 de tone numai la tunelul Capra-Bâlea, precum și multe alte materiale de construcții.

Foto: viator.com

National Geographic a realizat recent un material care descrie top 10 cele mai spectaculoase drumuri din lume, ONORANT pentru noi, românii, la loc de cinste, pe lista cu pricina se află fabulosul Transfăgărăşan.