Grup de lucru interministerial pentru pregatirea redesciderii scolilor, in toamna

S-a constituit un grup de lucru interministerial pentru a preăti din timp redeschiderea școlilor în siguranță din septembrie!

La nivelul Guvernului, prin inițiativa vice-premierul Raluca Turcan, a fost constituit un grup de lucru pentru a pregăti școlile și universitățile în vederea începerii activităților educaționale din toamnă. Pentru a aduce elevii, studenții și profesorii în siguranță în sălile de cursuri și cămine este nevoie de un efort comun, al mai multor ministere și instituții ale statului. Acestea  vor lucra la un plan de redeschidere predictibil și care să ofere răspunsuri la posibilele scenarii de evoluție a virusului COVID-19.

La discuții a fost invitată să participe și consilierul prezidențial, Ligia Deca.

Ministrul Educației, Monica Anisie, și ministrul Sănătății, Nelu Tătaru, vor lucra la un ghid de norme și reguli adaptate la contextul școlilor.

La rândul lor, Ministerul Dezvoltării și Ministerul Finanțelor, cu sprijinul ministrului Fondurilor Europene, Marcel Boloș, vor ajuta autoritățile locale să identifice potențialele probleme din școli și le vor sprijini din punct de vedere financiar și tehnic să pregătească eficient unitățile de învățământ pentru începerea anului școlar.

Reamintim că Ministerul Educației a alocat deja bani pentru îmbunătățirea condițiilor de igienă în școli, construcția de grupuri sanitare noi în peste 370 de școli, au început licitațiile pentru tablete și s-au încheiat parteneriate pentru folosirea platformelor de predare/învățare online.

Există susținerea președintelui comisiei de învățământ din Camera Deputaților, Sorin Câmpeanu și sprijinul Ministerului Justiției pentru a pregăti și cadrul legislativ necesar, astfel încât să se elaboreze legi stabile, predictibile, în avantajul sistemului educațional ca întreg, pentru a fi evitate orice sincope.

Alături de aparatul de lucru din Guvern și ministere, vor fi demarate în următoarele două săptămâni alte trei întâlniri de lucru cu: (1) asociații ale comunităților locale (2) societatea civilă și (3) experții din cadrul ministerelor implicate.

E nevoie de o evaluare foarte clară a situației din fiecare școală și, împreună, să găsim cele mai bune soluții pentru fiecare comunitate educațională. Va exista un dialog constant cu toți actorii din sistem pentru a susține dreptul copiilor la o educație de calitate.