IN BUCURESTI: In fiecare clasa pregatitoare sa fie maximum un elev cu CES. Suntem pregatiti?

Sunt situații pe care aproape nu le găsești în manuale (și care au nevoie de acea fantastică dibăcie a marilor dascăli”) sau care oricum, necesită aprofundarea cunoștințelor psihopedagogice, nu pe „repede-nainte”…
Măsură pentru integrarea mai ușoară la școală a copiilor cu cerințe educaționale speciale: Inspectoratul Școlar București a decis, în premieră, ca în fiecare clasă pregătitoare să fie maximum un elev cu CES (cerințe educaționale speciale). Hotărârea se aplică începând de la înscrierile de acum (pentru anul școlar 2020-2021) și este prevăzută în procedura de constituire a formațiunilor de elevi în clasa pregătitoare.

Decizia vine în același an în care ISMB a impus repartizarea în ordine alfabetică a copiilor la clase, pentru a renunța la “listele la învățător”, dar și în contextul în care profesorii nu sunt formați să lucreze cu elevii cu cerințe educaționale speciale (CES), deși legislația prevede includerea lor în școlile de masă, pentru o mai bună dezvoltare a copiilor.

Concret, Procedura privind înscrierea copiilor și constituirea formațiunilor de elevi în învățământul primar în anul școlar 2020-2021 publicată pe 25 februarie 2020 de Inspectoratul Școlar al Municipiului București (ISMB) prevede, la capitolul “Constituirea formațiunilor de elevi în clasa pregătitoare”, următorul articol:

  • Conducerea unității de învățământ ia măsuri pentru distribuirea echilibrată în clase a elevilor cu CES pentru care au fost depuse documente doveditoare la dosar. În situația în care un elev cu CES a fost distribuit într-o clasă în care a mai fost distribuit un alt elev cu CES, acesta va fi distribuit în clasa imediat următoare”.

    Bun teoria categ

    Sunt situații pe care aproape nu le găsești în manuale (și care au nevoie de acea fantastică dibăcie a marilor dascăli”) sau care oricum, necesită aprofundarea cunoștințelor psihopedagogice, nu pe „repede-nainte”…

    oria, procedura a fost, cum se vede, stabilită… dar cu practica… cum stăm?!? Întrebarea e cât se poate de firească și…motivată, în condițiile în care, multe dintre cadrele didactice aflate la început de carieră, unele abia venite din amfiteatrele facultăților unde au absolvit, nu au deloc practica necesară pentru a face față gestionării unor astfel de cazuri (sigur, nu e vina lor, ci a constituției programei cursurilor universitare). Sunt situații pe care aproape nu le găsești în manuale (și care au nevoie de acea fantastică dibăcie a marilor dascăli”) sau care oricum, necesită aprofundarea cunoștințelor psihopedagogice, nu pe „repede-nainte”… Mai mult, sunt unele cadre didactice, culmea, în apogeul carierei care spun că oricum, astfel de cazuri „le ignoră” sau le acordă doar„puțină atenție”, pentru că altfel, își „strică ora”… În concluzie: distribuirea și gestionarea cazurilor elevilor cu CES trebuie făcută cu maximă celeritate, nu doar SIMPLU, printr-un oarecare algoritm.

CALENDAR OFICIAL: Înscrierile în clasa pregătitoare încep pe 4 martie și durează până pe 23 martie.

 foto: ziare.com