Incep lucrarile la un nou drum de intrare in tara, dinspre Bulgaria

„Am predat amplasamentul pentru obiectivul „Drum de legătură DN5 – Șoseaua de Centură – Pod Prieteniei”. Este vorba despre porțiunea de drum cunoscut în folclor drept „pământul nimănui”, care, în ultimii ani, a fost o capcană pentru șoferi și o rușine pentru România. Intrarea în țară prin Sud, din Bulgaria, arăta o imagine dezolantă: era un drum fără asfalt, prăfuit vara, cu gropi pline de apă sau noroi toamna și alunecuș iarna.

Am fost la fața locului împreună cu conducerea CNAIR, cu primarul, prefectul și președintele Consiliului Județean (Giurgiu), dar și cu alți reprezentanți ai autorităților. Am anunțat că împreună vom debirocratiza procesul și vom ajuta constructorul cu tot ceea ce depinde de autoritatea locală, județeană sau națională pentru ca lucrarea să se desfășoare în cel mai scurt timp posibil.

La eveniment, am reafirmat angajamentul Guvernului de a susține proiectele pentru Giurgiu, atât pe cele legate de modernizarea infrastructurii rutiere sau de refacerea legăturii feroviare cu municipiul București, cât și investițiile în port și în vamă”, transmite secretarul de stat în Ministerul Transporturilor- Ionel Irinel Scrioșteanu.

Drumul va fi realizat la 4 benzi, două pe fiecare sens

Drumul de legătură DN 5 km 60+500 – Șoseaua de Centură – Pod Prieteniei km 61+400, în lungime 5,72 km, are scopul de a asigura conexiunea rutieră între DN5 si punctul de trecere a frontierei Giurgiu. Acesta se desprinde din DN 5, la km 56+197, printr-o intersecție giratorie și continuă spre sud, intersectându-se cu DN 5 și DJ 507, printr-un alt sens giratoriu la km 62+404. Drumul ajunge în sensul giratoriu de la punctul vamal prin Strada Unirii, urmând a fi executat la 4 benzi, două pe fiecare sens, cu aceeași structură ca a variantei ocolitoare.

Ordinul de începere a lucrărilor a fost dat în urmă cu o săptămână, iar autorizația de construire a fost emisă cu o zi înaintea ordinului. Antreprenorul este SC PORR CONSTRUCT, iar valoarea contractului este de 106,6 milioane de lei, fără TVA.

IMPORTANT: Durata execuției obiectivului este de 18 luni, începând de la acest moment.

Sursa de finanțare este asigurată din fonduri europene nerambursabile.