Masuri intreprinse de catre Autoritatea Rutiera Romana cu ocazia intrarii in vigoare a dispozitiilor referitoare la transportul alternativ

Până în prezent dintr-un total de 1908 de autorizații de transport alternativ emise la nivelul țării, la nivelul municipiului București au fost emise 1055 iar nivelul județului Ilfov 444.

În contextul intrării în vigoare începând cu data de 1 februarie 2020, a dispozițiilor O.U.G. 49/2019 privind activităţile de transport alternativ cu autoturism şi conducător auto, Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor informează care este, în momentul de față, situația înregistrată la nivelul Autorității Rutiere Româe.

Până în prezent dintr-un total de 1908 de autorizații de transport alternativ emise la nivelul țării, la nivelul municipiului București au fost emise 1055 iar nivelul județului Ilfov 444.

Totodată, în cazul copiilor conforme ale autorizației de transport, la nivelul României avem un total de 11077 din care pentru București au fost emise 6196 iar pentru județul Ilfov 3104.

Numărul ecusoanelor eliberate la nivelul țării este de 33299 din care pentru București 18888, iar pentru județul Ilfov 8618.

Numărul total al certificatelor de atestare a pregătirii profesionale emise este de 20023, din care pentru București sunt 11225 iar pentru județul Ilfov 2104.

Pentru a se asigura implementarea corespunzătoare a legislației care produce efecte începând cu data de 1 februarie 2020, la nivelul Autorității Rutiere Române funcționează o structură de coordonare formată din 12 persoane din cadrul personalului existent la nivelul structurii centrale și 8 persoane detașate de la agențiile teritoriale (2 persoane de la Agenția teritorială Călărași, 2 persoane de la Agenția Teritorială Prahova și câte o persoană de la agențiile teritoriale ARR din județele Constanța, Dâmbovița, Buzău, Giurgiu).

🚗De asemenea, astăzi, 01.02.2020 între orele 09:00 – 14:00, persoanele interesate s-au putut prezenta la AGENTIA TERITORIALA A.R.R. – BUCUREȘTI și AGENTIA TERITORIALA A.R.R. – ILFOV pentru eliberarea documentelor pentru transportul alternativ, respectiv:
• Autorizații pentru transportul alternativ cu autoturism și conducător auto;
• Copii conforme ale autorizației pentru transportul alternativ;
• Ecusoane transport alternativ;
• Certificate de atestare a pregătirii profesionale pentru conducătorii auto care efectuează transport în regim de închiriere.

În ceea ce privește sediul central al ARR, duminică activitatea se va desfășura între orele 9-16, doar pentru soluționarea dosarelor deja depuse. Soluționare dosarelor se face în circa 6 zile lucrătoare față de termenul de 15 zile lucrătoare prevăzut de norma legală. Toți cei interesați pot accesa portalul dedicat transportului alternativ și pe baza numărului de înmatriculare pot afla stadiul de soluționare al dosarelor.

IMPORTANT: „Cei care prestează un serviciu public în interesul cetățenilor să știe că atunci când e nevoie să se mobilizeze, ca să poată satisface cerințele venite de la cetățeni, să o facă fără ezitare. Doar așa se poate căpăta încredere în instituțiile statului. Sunt sigur că cei cu care lucrez au înțeles exact ceea ce îmi doresc de la ei, în relația cu cetățeanul” a declarat ministrul de resort, Lucian Bode.