Pasi importanti in insfrastructura feroviara din regiunea Bucuresti-Ilfov. „In joc” sunt milioane de euro

Investițiile în infrastructura feroviară din Regiunea București-Ilfov continuă cu un obiectiv de peste 5 milioane de euro, cu finanțare europeană.

„Am promis că vom continua dezvoltarea transportului de călători în Regiunea București Ilfov prin promovarea unui transport prietenos cu mediul, iar sectorul feroviar este cel mai important în acest sens. Trenul metropolitan va deveni axa principală de transport public în regiune, alături de metrou. Finanțarea europeană de peste 4,2 milioane de euro, respectiv 85% din valoarea totală a proiectului, pentru modernizarea Complexului Feroviar București (605,7 km), este un pas important.

CFR SA și Agenția Executivă pentru Inovare și Rețele (INEA) au semnat acordul de finanțare pentru Modernizarea liniilor și instalațiilor din Complexul Feroviar București, obiectiv care implică realizarea studiului de fezabilitate, precum și elaborarea documentațiilor de aprobare a indicatorilor tehnico-economici, exproprieri, pregătirea caietelor de sarcini, a documentației de achiziție pentru lucrări de proiectare și servicii de consultanță”, a declarat Ionel Irinel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.

Obiectivele vizate în proiect:

Complexul Feroviar București Nord – 156 km

Inelul Feroviar al Municipiului București – 316,3 km

Conexiunile cu Inelul Feroviar București – 133,3 km

Complexul Feroviar București face legătura între ramura nordică a Coridorului Rin-Dunăre (Constanța – București – Brașov – Sighișoara – Simeria – Arad – Curtici – Lokoshaza), ramura sudică a Coridorului Rin-Dunăre (Arad – Craiova – București) și alte secțiuni ale rețelei centrale TEN-T (București – Giurgiu, București – Ploiești – Focșani – Pașcani – Ungheni/Vadu Siret).

Detalii tehnice @ CFR Infrastructura