Pentru cei in izolare: OMS recomanda 30 de minute de activitate fizica pentru adulti si 1 ora pentru copii. „Daca regulile impuse va permit, mergeti la plimbare, la alergare sau la o plimbare cu masina”

În această perioadă dificilă este important să continuăm să avem grijă de sănătatea fizică şi mentală.

Șeful Organizatiei Mondiale a Sănătății vine cu sfaturi DEMNE DE LUAT ÎN SEAMĂ pentru situația izolării. Sunt sfaturi absolut rezonabile, firești, bine gândite.

Ştim că pentru mulţi oameni viaţa se schimbă dramatic. Nici familia mea nu este diferită – fiica mea învaţă online acum, de acasă, pentru că şcoala ei este închisă”, a spus Ghebreyesus, într-un discurs publicat pe https://www.who.int/dg/speeches/detail/- site-ul World Health Organization.

În această perioadă dificilă este important să continuăm să avem grijă de sănătatea fizică şi mentală.

Care sunt recomandările făcute de şeful OMS:

– În această perioadă dificilă este important să continuăm să avem grijă de sănătatea fizică şi mentală. Acest lucru vă va ajuta nu doar pe termen lung, dar şi să luptaţi cu COVID-19 dacă vă îmbolnăviţi.

– În primul rând, mâncaţi o dietă sănătoasă şi hrănitoare, care ajută sistemul imunitar să funcţioneze corect.

– În al doilea rând, limitaţi consumul de alcool şi evitaţi băuturile cu zahăr.

– În al treilea rând, nu fumaţi. Fumatul poate creşte riscul dezvoltării unei forme grave de boală, dacă vă infectaţi cu COVID-19.

În al patrulea rând, faceţi exerciţii fizice. OMS recomandă 30 de minute de activitate fizică pentru adulţi şi de o oră pentru copii. Dacă regulile impuse de guvernele naționale vă permit, mergeţi la o plimbare, la alergare sau la o plimbare cu maşina şi păstraţi o distanţă sigură faţă de ceilalţi. Dacă nu puteţi ieşi din casă, găsiţi un exerciţiu video online, dansaţi, faceţi yoga sau urcaţi şi coborâţi scările. Dacă lucraţi de acasă, nu staţi în aceeaşi poziţie perioade lungi de timp. Ridicaţi-vă la fiecare 30 de minute pentru o pauză de 3 minute.

– În al cincilea rând, aveţi grijă de sănătatea voastră mentală. Este normal să vă simţiţi stresaţi, confuzi şi speriaţi în timpul acestei crize. Vorbitul cu persoanele cunoscute în care aveţi încredere poate ajuta.

Susţinerea altor persoane din comunitatea voastră vă poate ajuta la fel de mult pe cât îi poate ajuta pe ei. Ţineţi legătura cu vecinii, familia şi prietenii. Compasiunea este un medicament.

Ascultaţi muzică, citiţi o carte sau jucaţi un joc. Şi încercaţi să nu citiţi sau viziona prea multe ştiri, dacă vă provoacă teamă. Obţineţi informaţii din surse sigure o dată sau de două ori pe zi.

Potrivit unui anunț oficial, pentru a creşte accesul la informaţii sigure, OMS a colaborat cu WhatsApp şi Facebook la lansarea serviciului de mesagerie WHO Health Alert. Acest serviciu va oferi cele mai recente ştiri şi informaţii referitoare la COVID-19, inclusiv detalii despre simptome şi modalităţile de protecţie. Serviciul Health Alert este disponibil în engleză, iar de săptămâna viitoare va fi introdus şi în alte limbi.

Accesarea serviciului Health Alert poate fi făcută prim trimiterea mesajului ”hi” pe WhatsApp, la numărul +41 798 931 892, care va afişat şi pe site-ul OMS.

Sursa: https://www.who.int/dg/speeches/detail/

*My family is no different – my daughter is now taking her classes online from home because her school is closed.

During this difficult time, it’s important to continue looking after your physical and mental health. This will not only help you in the long-term, it will also help you fight COVID-19 if you get it.

First, eat a health and nutritious diet, which helps your immune system to function properly. 

Second, limit your alcohol consumption, and avoid sugary drinks.

Third, don’t smoke. Smoking can increase your risk of developing severe disease if you become infected with COVID-19.

Fourth, exercise. WHO recommends 30 minutes of physical activity a say for adults, and one hour a day for children. 

If your local or national guidelines allow it, go outside for a walk, a run or a ride, and keep a safe distance from others. If you can’t leave the house, find an exercise video online, dance to music, do some yoga, or walk up and down the stairs.

If you’re working at home, make sure you don’t sit in the same position for long periods. Get up and take a 3-minute break every 30 minutes.

We will be providing more advice on how to stay healthy at home in the coming days and weeks.

Fifth, look after your mental health. It’s normal to feel stressed, confused and scared during a crisis. Talking to people you know and trust can help.

Supporting other people in your community can help you as much as it does them. Check in on neighbours, family and friends. Compassion is a medicine.

Listen to music, read a book or play a game.

And try not to read or watch too much news if it makes you anxious. Get your information from reliable sources once or twice a day.

To increase access to reliable information, WHO has worked with WhatsApp and Facebook to launch a new WHO Health Alert messaging service.

This service will provide the latest news and information on COVID-19, including details on symptoms and how to protect yourself.

The Health Alert service is now available in English and will be introduced in other languages next week.

To access it, send the word „hi” to the following number on WhatsApp: +41 798 931 892. We will make this information available on our website later today.

COVID-19 is taking so much from us. But it’s also giving us something special – the opportunity to come together as one humanity – to work together, to learn together, to grow together.

Foto: ziare.com