Primarul General al capitalei, Nicușor Dan, a solicitat Comisiei Europene amânarea declanşării procedurilor de infrigement şi promite că Primăria Capitalei va lua măsuri concrete de combatere a poluării- chestiune care a datla propriu mari „bătăi de cap” bucureștenilor și administrației mai cu seamă în ultimele luni cînd, nu o dată s-au înregistrat vîrfuri ale nivelului de poluare, din diverse cauze.

Primarul General, Nicuşor Dan:

„Am răspuns Comisiei Europene pe două proceduri de infringement împotriva României cu privire la calitatea aerului din București – una legată de problema prafului (PM10), alta legată de poluarea cu oxizi de azot (NO2).

În esență, am solicitat un răgaz pentru a fi judecați pe baza rezultatelor acestui mandat, am arătat voința noii administrații municipale de a aborda tranșant problema poluării aerului și am informat despre măsuri concrete, deja luate sau pe care le vom lua, pentru a reduce poluarea”.

Măsuri pentru îmbunătăţirea calităţii aerului

Primarul General a menţionat în corespondenta cu autorităţile europene că deja s-au luat decizii care vor duce la îmbunătățirea calității aerului în București: „Am menționat contractele semnate pentru reabilitarea rețelei de termoficare, alocările din Planul Național de Redresare și Reziliență pentru rețeaua de termoficare și anveloparea termică a clădirilor, alocările din fondul european de modernizare pentru modernizarea a 3 CET-uri, extinderea rețelei de monitorizare a calității aerului, aflată în achiziție publică și colaborarea sporită a Primăriei Capitalei cu Garda de Mediu (prin detașare de polițiști locali și folosirea laboratorului mobil) pentru a sancționa mai sever încălcările legislației de mediu”.

Un nou Plan Integrat de Calitate a Aerului

Nicuşor Dan: „Cu privire la măsurile viitoare, am informat Comisia Europeană despre elaborarea unui nou Plan Integrat de Calitate a Aerului în București, un prim set de măsuri pentru spațiile verzi (finalizarea Registrului Spațiilor Verzi pentru a opri distrugerea lor, stoparea toaletărilor și intervențiile profesioniste asupra arborilor), precum și despre proiectele destinate reducerii și electrificării traficului rutier (metroul de suprafață, parcările de tip park&râde de la intrările în oraș, modernizarea a 48 de kilometri de linie de tramvai, semaforizarea inteligentă a traficului, optimizarea rutelor transportului în comun)”.

Foto: @bogdan_mustatea/ Bucharest Nights