Scrisoare catre Presedintele ANPC din partea a 54 de firme de reparatii aparatura electronica si electrocasnica pentru suspendarea prevederilor Legii 449/2003

Prahova Business a publicat o scrisoare semnata de antreprenorul ploiestean Florin Purghel, in numele a 54 de firme are activeaza in domeniul prestarii de servicii catre clienti persoane fizice, respectiv reparatii aparatura electronica si electrocasnica, prin care acesta a solicitat Presedintelui ANPC analizarea posibilitatii de a suspenda aplicarea prevederilor Legii 449/2003 privind vanzarea produselor si garantiile acestora, capitolul III, articolul 11, alineatul (4).

“Stimate Domnule Presedinte ANPC,

In contextul pandemiei COVID-19, al dinamismului cu care evolueaza situatia epidemiologica din Romania, noi, reprezentanti ai 54 de firme care activeaza in domeniul prestarii de servicii catre clienti persoane fizice, respectiv reparatii aparatura electronica si electrocasnica, va solicitam sa analizati posibilitatea de a suspenda aplicarea prevederilor Legii 449/2003 privind vanzarea produselor si garantiile acestora, capitolul III, articolul 11, alineatul (4):

“Orice reparare sau înlocuire a produselor va fi făcută în cadrul unei perioade de timp, stabilită de comun acord, în scris, între vânzător și consumator, luându-se în considerare natura produselor și scopul pentru care acesta a solicitat produsele. Perioada de timp stabilită nu poate depăși 15 zile calendaristice de la data la care cumpărătorul, după caz, a adus la cunoștința vânzătorului lipsa de conformitate a produsului sau a predate produsul vânzătorului ori persoanei desemnate de acesta pe baza unui document de predare-preluare”.

Observam ca insasi ANPC a decis ca, pana la data de 31.03.2020, activitatea de Relatii cu publicul sa se realizeze doar prin telefon sau corespondenta electronica, facand referire la masuri de preventie si la numarul mare de petenti care se deplaseaza la sediile institutiilor din intreaga tara.

In cadrul retelelor de service autorizate pentru repararea produselor in garantie, zilnic se executa mii de reparatii la domiciliul clientilor sau in ateliere. Tehnicienii de service care fac deplasari la domiciliul clientilor intra zilnic in contact cu clientii si obiectele acestora, existand in acestfel un risc ridicat de contaminare si raspandire a virusului. In acelasi fel, produsele pe care le reparam in ateliere sunt produse folosite de clienti si pot reprezenta potentiali vectori de contaminare si raspandire a COVID-19.

In sprijinul preventiei, al protejarii vietii angajatilor care lucreaza in acest domeniu, al familiilor lor si, nu in ultimul rand, al clientilor nostri, noi am decis sa reducem la minim vizitele la domiciliu si chiar, in conditiile masurilor de protectie luate in ateliere si la receptii, pe cat posibil vom reduce si numarul aparatelor acceptate in service. Aceste decizii vor afecta puternic veniturile firmelor de service, avand in vedere ca ne privam chiar de obiectul activitatii noastre: reparatia. Consideram ca este mult mai important sa protejam valoarea suprema a fiecaruia: viata. Suntem increzatori ca Guvernul Romaniei va sprijini firmele, companiile private sa depaseasca criza economica cauzata de epidemia de coronavirus.

Va rugam sa analizati argumentele de mai sus si sa decideti in favoarea solicitarii noastre”.

Florin Purghel

Director General

SC Pecef Tehnica SRL Ploiesti