Se deschide cea mai mare lucrare de infrastructura finalizata in Bucuresti din ultimii 30 de ani

Sâmbătă se va deschide circulatiei Podul Ciurel, cea mai mare lucrare de infrastructură realizată în ultimii 30 de ani în Capitală. Proiectul, început acum 14 ani, a stat aproape 10 ani în tribunale, o pierdere pentru bucureșteni care se traduce financiar în 10 milioane de euro plătiți în plus. 90% dintre lucrări au fost realizate în acești 4 ani de mandat”, a scris primarul general al capitalei, Gabriela Firea, pe pagina sa de socializare.

Nodul Virtuții nu este un simplu pod, ci este o construcție de infrastructura extrem de complexă, formată dintr-un pod hobanat peste Dâmbovița, două pasaje supraterane peste Șoseaua Virtuții și un pod la nivelul solului peste Râul Dâmbovița, plus 9 bretele rutiere. Proiectul a costat în final 50 de milioane de euro, deși ar fi trebuit să coste doar 40.

Proiectul finalizat – Nod Virtuții – este componentă a unei lucrări de amploare, care va continua cu un drum expres până la Bd. Uverturii și apoi până la Șos. de Centură.

Marius Coaje, consilier al Primarului General, a declarat: „Pentru continuarea lucrărilor, avem deja semnat contractul de proiectare și execuție. Am încheiat prima etapă – acest pod hobanat peste Dâmbovița de la Ciurel-Nod Virtuții – urmează alte două care fac legătura de la Nod Virtuții până la Centura Capitalei și apoi de la Centura Capitalei până la Autostrada A1. Noul coridor de expropriere este stabilit, a fost votat în Consiliul General, avem avizul OCPI și proiectul tehnic. Coridorul de expropriere este modificat față de cel inițial, care prevedea demolarea foarte multor clădiri din zonă și restrângerea activității multor societăți din zonă: am venit cu un coridor de expropriere minim invaziv, consemnăm banii necesari și mergem mai departe.”

Date tehnice Nod Virtuții:

Lungime totală – aproximativ 1 kilometru (de trei ori cat Podul Basarab)

Lungime pod hobanat – circa 235 de metri

Înălțime pilon central – 68,2 metri

Număr de structuri – 12 pasaje rutiere și un pod hobanat

Număr de hobane – 24 perechi de hobane

Pentru realizarea proiectului au fost folosite:

– 66.000 metri cubi de pământ pentru terasamente

– 20.000 metri cubi de balast stabilizat

– 11.000 tone de asfalt

– 40.000 metri cubi de beton

– 5.150 tone tablier și armătură metalică

– 310 tone oțel pentru hobane

– 13 kilometri de bordură

– 7.5 kilometri de parapete

În ceea ce privește cea de-a doua etapă, Nod Virtuții – Bd. Uverturii, se lucrează deja la proiectul tehnic, documentația fiind aproape de final. De asemenea, a fost redefinit coridorul de expropriere pentru această etapa. În proiectul initial, erau afectate 200 de clădiri, iar noul proiect prevede aproximativ 20 de imobile ce urmează a fi expropriate. Drumul până la Bd. Uverturii va avea aproximativ 3 kilometri.Proiectul tehnic și construcția Nodului Virtuții au fost realizate de asocierea JV Max Boegl – Astaldi Spa– Euroconstruct Trading 98, iar dirigenția de șantier asigurată de Compania Municipală Dezvoltare Durabilă.